«
  1. Anasayfa
  2. Teknoloji
  3. Meta Connect Konferansı bu sene çevrimiçi olarak gerçekleşti

Meta Connect Konferansı bu sene çevrimiçi olarak gerçekleşti

meta-connect-konferansi-bu-sene-cevrimici-olarak-gerceklesti.jpg

Her yıl düzenlenen Meta Connect Konferansı bugün çevrimiçi olarak gerçekleşti. Bu seneki konferansın açılış konuşmasını yapan Meta CEO’su Mark Zuckerberg, geçen yılki konferansta fiziksel dünyada yapılması mümkün olmayan aktiviteleri mümkün kılan ve insanlarla bağlantı kurmayı bambaşka bir boyuta taşıyan metaverse ile ilgili vizyonunu paylaşmıştı. Bu yıl ise, bu vizyon doğrultusunda kaydedilen aşamaları sergilemek için sanal kürsüde yerini aldı.

 

Meta Quest Pro geliyor

Gelişmiş teknolojisi ile şu ana kadar çıkan bütün modellerin önüne geçen Meta Quest Pro, tam renkli karma gerçekliği etkinleştirme kapasitesine sahip yüksek çözünürlüklü sensörler dahil olmak üzere yenilikçi yeni özellikler sunuyor. Cihazdaki ince optikler, daha keskin ve net görseller sağlarken aynı zamanda daha şık ve dengeli bir başlık tasarımı sunuyor. Dokunmaya dayalı daha hassas ve gelişmiş geri bildirime sahip ve tamamen yeniden tasarlanmış kontrolörler, kullanıcıya sanal gerçeklikteki her hareketi doğal hissettiriyor. Göz izleme teknolojisine sahip cihaz, aynı zamanda yüz ifadelerini algılayabiliyor, yani avatarınız yüz hareketlerinizi detaylı bir biçimde yansıtarak sanal evrende insanlarla bağlantı kurarken karşınızdaki kişi gerçek sizi görebiliyor.

 

Meta, Microsoft ile iş birliği yapıyor

Meta, metaverse’ün tek bir şirket tarafından inşa edilemeyeceğine inanıyor. Konferans sırasında bu konuyu biraz daha detaylandırmak üzere Zuckerberg'e, süreci hızlandıracak yeni ortaklıkları paylaşmak üzere Microsoft Başkanı ve CEO'su Satya Nadella ve Accenture Başkanı ve CEO'su Julie Sweet katıldı.

 

Meta Quest Pro'nun aslında iş dünyası düşünülerek tasarlandığı ve Microsoft Üretkenlik Araçlarının Meta Quest cihazlarına ve Meta iş deneyimlerine getirilmesinin amaçlandığı belirtilerek Meta ve Microsoft arasındaki ortaklık resmi olarak duyuruldu.

 

Bu uygulamalara Meta Quest için Microsoft Teams, Microsoft Windows 365, Microsoft 365 uygulama deneyimleri, Microsoft Teams/Workrooms entegrasyonu, Microsoft Intune ve Azure Active Directory desteği ve Microsoft Teams'de Meta Avatarlar dahil olacak.

 

Meta ayrıca, cihaz ve uygulama yönetimi gibi temel yönetici özelliklerini içeren Meta Quest 2 ve Meta Quest Pro abonelik paketi Quest for Business'ın gelecek yıl geleceğini duyurdu.

 

Bütün bunların yanı sıra Meta, ekiplerin bağlantı kurabilmesi için geliştirilen bir VR alanı olan Horizon Workrooms için bir dizi yeni özellik duyurdu. Yeni özellikler arasında daha gerçekçi avatarlar, 360 derece kapsayıcı ses özelliğine sahip ayrı gruplar kurma, yapışkan notlar, daha net yazılar yazabilmek için yeni bir kalem ucu ve büyük sanal ekranlara erişebileceğiniz ve tam renkli geçiş modunu kullanabileceğiniz kişisel bir ofis yer alıyor. Aynı zamanda Meta, uzun vadede bir Zoom entegrasyonu ve 3D model incelemesi olan Magic Room'u kullanıcıların hizmetine sunmayı planlıyor.

 

VR geliştirici ekosistemi hızla büyüyor

Verilere göre bugüne kadar Meta Quest Store'daki oyunlara ve uygulamalara harcanan para 1,5 milyar doların üzerinde. Yapılan açıklamalara göre Meta, şu anda brüt geliri 10 milyon doların üzerinde olan 33 oyuna sahip ve brüt geliri 5 milyon doların üzerinde olan uygulamaların sayısı geçen yıldan bu yana ikiye katlanmış durumda. 

 

Yeni nesil sosyal platform şekilleniyor

Meta’nın konferansta belirttiği üzere, Quest 2 ortaya çıktığında, insanların çoğu sanal gerçeklikteki zamanlarını yalnız geçirirken, günümüzde ise bu insanlar zamanlarını sosyal ve birden fazla oyuncunun katıldığı uygulamalarda oyun oynayarak, yeni hobiler öğrenerek ve daha birçok şey yaparak geçiriyor.

 

Bütün bunların yanı sıra Meta, web için Horizon Worlds'ü geliştirdiğini açıkladı. Böylece insanlar sadece VR başlıkları ile sınırlı kalmayarak herhangi bir cihazda sanal dünyalarda diğer kullanıcılarla bir araya gelebilecekler. Bu, içerik oluşturucular için oluşturdukları sanal ortamların çok daha büyük bir kitleye sahip olacağı anlamına geliyor.

 

Ayrıca Meta, en sevilen markalardan bazılarının sanal kıyafetlerinin satın alınabileceği Avatar Mağazası’nı bu yıl içinde VR için çıkaracağını açıkladı.

 

Geleceğin teknolojisi

Meta, artırılmış gerçeklik gözlükleri konusundaki ilerlemelerin sürdüğünü, bilgi işlem, grafikler, ekranlar, sensörler ve yapay zekaya yatırım yaptıklarının altını çizdi.

 

Meta’nın Aria Projesi ve Carnegie Mellon Üniversitesi ile olan ortaklığı, görme engelli insanların iç mekanlarda daha rahat gezinmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor.

 

Meta, sanal evrende 3 boyutlu nesneler oluşturabilmek ve kontrol edebilmek amacıyla geliştirilen sinirsel parlaklık alanları ve ters görüntü işleme teknolojilerinin önemli ölçüde ilerleme kaydettiğini belirtiyor.

Son olarak Meta, düzgün yüz ifadeleri ve daha hızlı ve kolay oluşturulabilen Instant Codec Avatarları dahil olmak üzere fotogerçekçi Codec Avatarları geliştirdiğini kaydetti.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr TV Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *