«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. GCC Turizm Yetkilileri ATM 2024’te Bir Araya Gelirken, Turizmin Bu Yıl BAE GSYİH’sının %12’sini Oluşturması Öngörülüyor

GCC Turizm Yetkilileri ATM 2024’te Bir Araya Gelirken, Turizmin Bu Yıl BAE GSYİH’sının %12’sini Oluşturması Öngörülüyor

gcc-turizm-yetkilileri-atm-2024te-bir-araya-gelirken-turizmin-bu-yil-bae-gsyihsinin-%12sini-olusturmasi-ongoruluyor.jpg

Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 7 Mayıs 2024: Körfez genelinde iş birliği, bölgeler arası seyahat kolaylığı ve altyapı gelişimi, 31.si düzenlenen Arabian Travel Market (ATM) 2024’te masaya yatırıldı. ATM 2024, Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde (DWTC) 9 Mayıs Perşembe gününe kadar ev sahipliği yapıyor.

Birleşik Arap Emirlikleri Ekonomi Bakanı H.E. Abdullah bin Touq Al Marri, ATM 2024’ün Küresel Sahnesi’ndeki açılış konuşmasında turizm sektörünün Emirlik ekonomisine giderek artan katkısına değindi. Al Marri katılımcılara, “Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’ne (WTTC) göre, turizm sektörümüz ekonomimiz içinde dinamik bir güç oldu ve 2023’te GSYİH’ya etkileyici bir şekilde %11,7 oranında katkıda bulunarak 220 milyar AED’ye ulaştı” dedi. “2024 için ise tahmin daha da yüksek, BAE GSYİH’sına %12 oranında katkı sağlaması bekleniyor ve bu rakam 236 milyar AED’ye eşit.”

H.E. Al Marri’nin konuşmasını Sharjah Ticaret ve Turizm Geliştirme Kurumu Başkanı H.E. Khalid Jasim Al Midfa, Suudi Turizm Kurumu CEO’su H.E. Fahd Hamidaddin, Umman Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Müsteşarı H.E. Azzan Al Busaidi ve Bahreyn Turizm ve Sergi Yetkilisi CEO’su H.E. Sarah Buhijji arasındaki bir panel tartışması izledi. Oturuma Dubai Eye sunucusu Richard Dean moderatörlük yaptı.

Derinlemesine tartışma sırasında, bakanlardan oluşan panel üyeleri, bölgeler arası girişimlerin GCC turizm sektörünü bir sonraki seviyeye taşımada ve destinasyonlar ile ülkeler arasındaki iş birliği ve rekabet arasında doğru dengeyi kurmada ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Planlanan GCC Birleşik Turist Vizesi, sürdürülebilirlik, altyapı ve kültür gibi faktörlerle birlikte bölge için kilit kolaylaştırıcı olarak gösterildi.

Panel üyeleri, planlanan birleşik vizenin üye ülkelere GCC’yi birbirine bağlı bir destinasyon olarak sunmalarına, erişilebilirliği artırmalarına ve konaklama süresi, ortalama harcama ve istihdam gibi KPI’ları yükseltmelerine olanak tanıyacağını söyledi. Konuşmacılar, seyahat sektörünün yerel işletmeleri, toplulukları ve ekosistemleri olumlu yönde etkilemeye devam edeceğini ve turizmin bölge genelinde uzun vadede sürdürülebilirliğine katkıda bulunacağını belirttiler.

Katılımcılar ayrıca, mevcut ve gelecekteki altyapının Körfez ülkeleri içinde ve arasında erişimi kolaylaştırarak GCC Birleşik Turist Vizesini tamamlayacağını açıkladılar. Yeni ve mevcut havalimanları ve kruvaziyer terminallerine yapılan devam eden yatırımlara ek olarak, bakanlık yetkilileri yaklaşmakta olan GCC Demiryolunun hem yurt içi hem de uluslararası ziyaretçiler için bölge genelinde erişimi kolaylaştırmada ve optimize etmede oynayacağı merkezi rolü vurguladılar.

Danielle Curtis, Arabian Travel Market Orta Doğu Sergi Direktörü şunları söyledi: “Sağlıklı rekabetin GCC’nin dünya standartlarındaki turizm hizmetlerini güçlendirmede önemli bir rol oynamaya devam edeceği açıksa, iş birliğinin bölgenin küresel gezginleri çekmede parçalarının toplamından daha fazlası haline gelmesini sağlaması da cesaret verici. Bu yılın bakanlık katılımcılarına, bölgenin birleşik turizm geleceğine dair değerli bilgiler sağladıkları için çok minnettarız.”

ATM 2024’ün açılış gününde Küresel ve Gelecek Sahnelerinde 12 oturum yer aldı. Bugün Küresel Sahnede katılımcıları karşılayan Dubai Turizm ve Ticaret Pazarlama Kurumu CEO’su H.E. Issam Abdulrahim Kazim, önümüzdeki yıllarda Dubai için önemli turizm hedeflerini özetleyen büyüleyici Küresel Sahne Karşılaması: Küresel Bilgilere Açılım oturumuna ev sahipliği yaptı.

Bu arada, yepyeni Gelecek Sahnesi, Yapay Zeka Çağında Markalama: Seyahat Markaları Seyahat Tutkunuzu Nasıl Yakalayabilir? Ve Ada Turizminin Yeni Çağı gibi yenilik odaklı oturumlardan oluşan bir haftaya başladı.

31.’si gerçekleştirilen Arabian Travel Market (ATM), Orta Doğu’nun önde gelen uluslararası seyahat ve turizm etkinliğidir. Gelen ve giden turizm profesyonelleri içindir. ATM 2023, 40.000’den fazla katılımcıyı ağırladı ve 150’den fazla ülkeden 2.100’den fazla katılımcı ve temsilci dahil olmak üzere 30.000’den fazla ziyaretçiyi Dubai Dünya Ticaret Merkezi’ndeki 10 salonda ağırladı. Arabian Travel Market, Arabian Travel Week’in bir parçasıdır. 

Arabian Travel Week, 6-12 Mayıs tarihleri arasında 2024 Arabian Travel Market ile birlikte ve içinde gerçekleşen bir festivaldir. Orta Doğu’nun seyahat ve turizm sektörüne yenilenen bir odak noktası sunarak, Etkili kişiler etkinlikleri, GBTA İş Seyahat Forumları ve ATM Travel Tech’i içerir. Ayrıca ATM Satın Alma Forumları ve bir dizi ülke forumuna da ev sahipliği yapmaktadır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr TV Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *