«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Dardanel, ihracat hacmini büyütmeye yönelik işbirlikleri için Anuga'daydı

Dardanel, ihracat hacmini büyütmeye yönelik işbirlikleri için Anuga'daydı

dardanel-ihracat-hacmini-buyutmeye-yonelik-isbirlikleri-icin-anugadaydi.jpg

Türkiye’nin balık ve deniz ürünleri uzmanı Dardanel, Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen, dünyanın gıda sektörüne yönelik en büyük fuarlarından biri olan Anuga’ya katılarak yeni ürünlerinin tanıtımını yaptığı gibi ihracat coğrafyasını genişletecek görüşmelerde de bulundu.

 Tam 39 yıldır sağlıklı, kaliteli ve güvenilir ürünlerini tüketicilerle buluşturan Dardanel, global pazarlarda adından söz ettirmeye devam ediyor. Uluslararası alandaki tanıtım ve işbirliklerini artıran Dardanel, 7-11 Ekim tarihleri arasında Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen, dünyanın gıda sektörüne yönelik en büyük ve en önemli fuarlarından Anuga’ya katıldı. Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen’in önderliğinde ihracat ekibinin hazır bulunduğu fuarda şirket, ürünlerini potansiyel alıcılarla buluşturdu, yeni ülke ve bölgelerle işbirliği görüşmelerinde bulundu. 118 ülkeden 8 bine yakın firmanın stand açtığı fuar, gıda sektörünün buluşma noktası niteliği taşıyor. 

İnovatif bakış açısı ile Ar-Ge’ye yaptığı yatırımlarla tüketicilerin sağlıklı ve lezzetli gıdaya pratik bir şekilde ulaşabilmesi için geliştirdiği ürünlerini uluslararası katılımcılara tanıtan şirket, fuarda yoğun ilgi gördü. Dardanel fuarda kısa bir süre önce bünyesine kattığı ve ürün portföyünü geliştirdiği Yunan deniz ürünleri markası Kallimanis’in de yeni ürünlerinin tanıtımını yaptı. 

 Önen; “Dardanel ve Kallimanis’in büyümesi için çok verimli bir fuar oldu”

Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Dardanel olarak süregelen başarımızı teyit ettiğimiz, sektörün yenilikleriyle buluştuğumuz ve işbirliği olanakları elde ettiğimiz bir fuar süreci geçirdik. Anuga gibi dünyanın en büyük fuarlarında bulunmak yeni işbirlikleri geliştirmek özelikle deniz ürünleri pazarında dikkat çekecek ürünlerimizin tanıtımını yapmamız açısından bizim için büyük önem taşıyor. Beklentimizin üzerinde bir ilgiyle karşılaştığımız çok verimli bir fuar oldu. Ayrıca bu yıl fuarın teması olan ‘Sürdürülebilir Büyüme’ konusu bizim için de çok önemli. Dardanel olarak sadece büyümeye odaklanmıyoruz, aynı zamanda kapsayıcı ve sürdürülebilir bir ekonomi yaratmayı hedefliyoruz. Ton balıklarının avlanma aşamasından malzeme seçimi ve geri dönüşüm süreçlerine kadar birçok alanda yüksek standartlar uyguluyoruz. Sürdürülebilir bir dünya ve gelecek için somut adımlar atıyoruz.” dedi.

Anuga bu yıl “Sürdürülebilir Büyüme” ana teması altında yeni işbirlikleri ile birlikte gıda endüstrisinin güncel temalarına odaklanan çeşitli etkinlik ve konferans programları da sundu. 8 bine yakın katılımcının yer aldığı fuara Belçika, Çin, Almanya, Fransa, Yunanistan, İtalya, Hollanda, Polonya, İspanya, Türkiye ve ABD gibi ülkeler katılım gösterdi. 

 

 DARDANEL HAKKINDA

Türkiye’yi ton balığıyla tanıştıran ilk marka olan Dardanel, 1984 yılından bu yana faaliyetlerini Çanakkale ve İstanbul’daki fabrikalarında üretim yaparak sürdürüyor. Dardanel; ton balığının yanı sıra hazır yemek, somon füme, somon marine ve havyar gibi soğutulmuş ve katma değerli dondurulmuş deniz ürünleri kategorilerinde lider konumda. Ayrıca Tonlu Aç Ye kategorisindeki ürünleriyle tüketicilerin ‘her an, her yerde sağlıklı ve lezzetli öğün’ arayışlarına yanıt verirken dondurulmuş Kolay Pişir serisi ile hiçbir ön hazırlık gerektirmeden 8 dakika içinde hazırlanan deniz ürünlerini tüketicilerin beğenisine sunmaya devam ediyor. Kendi sektörünün lideri olmayı sürdüren Dardanel, Türkiye’nin ilk paketli hazır sandviçi Mr. NO markasını tüketicilerle buluşturdu. 2022 yılında Sushida markasıyla Türkiye’nin yemeye hazır ilk paketli sushisini pazara sundu. Aynı yıl, Jazzy markasıyla kedi ve köpek maması sektörüne girdi. Fortune 500 Türkiye listesinde de yer alan Dardanel, 38 ülkeye yaptığı ihracat ile Türkiye’nin gıda ihracatında en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olmanın yanı sıra 2022 yılında Yunanistan’ın köklü deniz ürünleri markası Kallimanis’i bünyesine katarak ihracat coğrafyasını daha da genişletti. Balık ve deniz ürünlerindeki uzmanlığını sağlıklı tüketim trendleri ile birleştiren Dardanel, Dardenia ve I Love Fish restoran konseptleriyle Türkiye genelinde geniş deniz ürünleri menüsüyle hizmet veriyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr TV Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *