«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. IATA, Yer Hizmetlerinde Üç Önceliği Açıkladı: İşe Alım ve Elde Tutma, Küresel Standartlar ve Dijitalleşme

IATA, Yer Hizmetlerinde Üç Önceliği Açıkladı: İşe Alım ve Elde Tutma, Küresel Standartlar ve Dijitalleşme

iata-yer-hizmetlerinde-uc-onceligi-acikladi-ise-alim-ve-elde-tutma-kuresel-standartlar-ve-dijitallesme.jpg

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA),  yer hizmetleri sektörünün dayanıklılık kazanmasını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi.   Etihad Havayolları sponsorluğunda Abu Dabi’de düzenlenen 35. IATA Yer Hizmetleri Konferansı’nda  (IGHC) özetlenen öncelikler şunlar

– Etkili personel alımı ve elde tutma

– Küresel standartların tutarlı bir şekilde uygulanması

– Dijitalleşmeyi ve otomasyonu hızlandırma 

IATA’nın Yer Operasyonları Direktörü Monika Mejstrikova, yer hizmetlerinin mevcut durumu ve geleceğe yönelik önceliklerinin tartışıldığı konferansa hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Havacılık endüstrisi için yoğun bir Kuzey Yarımküre yaz seyahat sezonu olacak ve yer hizmetleri sektörünün buna hazır olması gerekecek. Kısa vadede artan trafiğe hazırlanmak için hızlı hareket etmeliyiz. Yeni çalışanların verimli bir şekilde işe alınmasını gerçekleştirmek ve güvenlik alanındaki darboğazları azaltmak için hükümetlerle birlikte çalışmak önem arz ediyor.  Daha uzun vadede ise daha etkili personel alımı ve elde tutma, küresel standartları uygulama ve dijitalleşme ile otomasyonu hızlandırma, dayanıklılık oluşturmak ve sürdürülebilirliği sağlamak için kritik olacaktır. “ 

Etkin Personel Alımı ve Tutma

Yakın tarihli bir IATA anketi, yer hizmetleri profesyonellerinin %37’sinin 2023’ün sonuna kadar personel sıkıntısı beklediğini ve %60’ının sorunsuz operasyonlar sağlamak için yeterli kalifiye personele sahip olmadıklarını düşündüklerini ortaya koydu. Ek olarak, ankete yanıt verenlerin %27’si mevcut çalışanlarının yakında ayrılacağından endişelerini dile getirdi. 

Çalışan sürdürülebilirliği hakkında Mejstrikova: ” İstikrarlı bir yer hizmetleri yetenek tabanı oluşturmak çok önemli. Bunu rampa çalışmasını daha çekici hale getirerek başarabiliriz. Personeli  zor ve   tehlikeli görevlerden kurtarmak, sürekli öğrenme ve kariyer gelişimi kültürünü teşvik  etmek ve  çalışanlar için  güvenli ve kapsayıcı bir ortam  sağlamak adına otomasyonu benimsememiz gerekiyor “dedi.

IATA, işgücü kıtlığını hafifletmeye yardımcı olmak için bir dizi öneride de bulundu:

  • Hızı ve verimliliği artırmak için daha fazla çevrimiçi değerlendirme ile yetkinlik tabanlı eğitimin uygulanması
  • İşe alım sürecini hızlandırmak ve fazlalığı azaltmak için güvenlik eğitiminin ve çalışanların geçmiş kayıtlarının yetkililer arasında tanınması 
  • İnsanları fiziksel olarak zorlayıcı görevleri yerine getirmekten kurtarmak için süreçlerin otomasyonu 
  • Kariyer gelişimini teşviketmek ve yıllarca süren eğitim ve becerileri ödüllendirmek

Diğer yandan IATA, personeli elde tutmayı ve profesyonel büyümeyi destekleyen bir Ground Ops Eğitim Pasaportu uygulamasını başlattı. Uygulama vasıflı personelin çapraz kullanımını teşvik etmek için yer hizmetleri, havayolları ve havalimanları arasında karşılıklı olarak beceri ve eğitimi tanınmasını sağlayacak.  

Eğitim pasaportu uygulaması için Mejstrikova şunları söyledi:  ” Çalışanlarımızı başarı için güçlendirmemiz gerekiyor. Eğitim pasaportunun gerçek faydalanıcısı çalışandır.  Karar vericiler eğitim kayıtlarına erişebilecek ve bilgi ve becerilerini devam eden profesyonel gelişim için kullanmalarına izin verecekler. Yetenek gelişimine endüstri çapında bir yaklaşım, ilgili herkes için verimlilik açısından büyük faydalar sağlayacaktır.  

Süreçlerin Küresel Standardizasyonu

Küresel standartlar, güvenli ve verimli operasyonların temelidir. Yer hizmetleri çalışanları için iki temel araç,  IATA Yer Operasyonları El Kitabı (IGOM) ve IATA Yer Operasyonları için Güvenlik Denetimi’dir (ISAGO).

IGOM: IATA, dünya çapında operasyonel tutarlılık ve güvenliği sağlamak için yer hizmetleri endüstrisine IGOM’un küresel olarak benimsenmesini hızlandırma çağrısında bulundu. Bunu desteklemek için IATA, IGOM Portalını başlattı. Havayollarının ve yer hizmetleri çalışanlarının şirket prosedürleri ile IGOM arasındaki boşluk analizlerinin sonuçlarını paylaşabilecekleri, uyumlaştırma ve sürüş verimliliği için küresel bir ölçüt sunan kullanıcı dostu bir çevrimiçi platform.  140’tan fazla havayolu şirketi hizmetlerine abone oldu ve Portal şimdi yer hizmetleri sağlayıcılarına (GHSP’ler) açılıyor.

ISAGO: Dünya çapında 40’a yakın havaalanı ve düzenleyici, izleme / uyumluluk, performans veya lisanslama sistemlerini iş birliği anlaşmaları yoluyla tamamlaması için ISAGO’yu onayladı.  IATA, daha fazla  hükümeti, daha fazla uyumlaştırma, Güvenlik Yönetim Sistemi (SMS) uygulaması ve mükerrer denetimlerin azaltılması da dahil olmak üzere önemli faydalar sağlamak için  gözetim için düzenleyici çerçevelerinde ISAGO’yu tanımaya çağırdı.

IATA’nın daha fazla standardizasyon  çağrısında bulunduğu  bir diğer alan da bagaj alanı. IATA, gerçek zamanlı takip, elektronik çanta etiketleri ve Bluetooth teknolojisindeki yeni gelişmeleri yansıtmak için bagaj  standartlarını güncellemek için çalışmaktadır.

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Mejstrikova: “Hepimiz bagaj kaybetmenin hayal kırıklığını biliyoruz.  Ve bagaj kayıplarının endüstriye maliyeti şaşırtıcı. 2019 yılında, 25,4 milyon bavul kaybedildi veya ertelendi ve bu kayıplar 2,5 milyar dolarlık bir faturayla sonuçlandı. IATA, iş birliği ve inovasyon yoluyla bagaj taşımayı iyileştirmeye kararlıdır” dedi. 

Dijitalleşme ve Otomasyon 

Dijitalleşme ve otomasyon, hem  sürdürülebilirliği hem de verimliliği artırmak ve süreç iyileştirmelerini yönlendirmek için kritik öneme  sahiptir. IATA üç öncelik belirledi: 

  1. Rampa Dijitalleştirme – IATA’nın Yer Operasyonları Dijitalleştirme ve Otomasyon Çalışma Grubu (GAD), havayolları için standartlaştırılmış iletişim ve gerçek zamanlı ağ izleme sağlamak için Zaman Damgaları Geri Dönüşü (XTST) mesajını geliştirdi. XTST standardının uygulanması, yer hizmetleri gecikmelerini küresel olarak %5’e kadar azaltabilir. 
  2. Yük Kontrolü Dijitalleştirme – IATA,  gerçek zamanlı güncellemeleri mümkün kılarken iş yükünü, maliyetleri ve hataları azaltmak için yeni X565 dijital standardını kullanarak yük kontrolünün otomasyonuna öncülük ediyor.
  3. GSE Otomasyonu – gelişmiş yer destek ekipmanına (Gelişmiş GSE) geçiş, zemin hasarı maliyetlerini potansiyel olarak %42 oranında azaltır ve daha güvenli bir ortam yaratır. Otonom GSE denemeleri halihazırda 15’ten fazla ülkede devam etmektedir.  Gelişmiş GSE’ye geçiş sadece güvenliği artırmakla kalmaz, aynı zamanda CO2 emisyonlarını yılda 1,8 milyon ton azaltarak daha sürdürülebilir bir endüstriye katkıda bulunur.

Mejstrikova, yer hizmetleri ile ilgili sonuç değerlendirmesinde “Yer operasyonları karmaşıktır ve gecikmelerden kaynaklanan her geri dönüş, yer hizmetleri  koordinatörü için bir felakettir. Ancak teknoloji ve iletişimdeki ilerlemelerle, rampadaki personel için daha iyi bir çalışma deneyimi sağlarken, gecikmeleri önleyebilir, operasyonları daha güvenli,  daha verimli ve çevresel olarak daha sürdürülebilir hale getirebiliriz “dedi

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr TV Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *